tisdag 11 november 2014

Stickameras uppifrån och ner KAL i samarbete med Dödergök!

Jaha! Det verkar ha övergått till att bli en lite mer vid-behovs-blogg. Ungefär som på Hogwarths där det eftertraktade vid-behovs-rummet finns. Gudarna skall veta att jag kan dregla efter ett sådant!
I alla fall - denna fullkomligt negligerade blogg lade i träda när livet attackerade och svishade med mig på större äventyr i verkligheten än vad internet kunde bjuda på. Ty sådana är mina prioriteringar.
Men nu blev jag uppmärksammad på att StickaMera fått vind i seglen igen - jättekul! - och att det skulle dra igång en Koft-KAL (Knit-Along) där. En KAL med mål att förstå hur man sätter ihop en kofta så den passar på just min kropp. som just jag vill ha den. Uppifrån och ned, med Dödergök som handledare. Låter för roligt för att låta bli. Det enda kravet var att man har en blogg. Och det har jag ju. Så - då var det anmält och jag ser fram emot starten med tindrande ögon. Ingen lista över material finns tillgänglig än vad det verkar, men hoppas intensivt på att kunna använda någon av de garner jag har en koftmängd av i lådorna!
Ta hand om dig! Och blir du också sugen - här är länken: StickaMeras KoftKAL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar