måndag 8 december 2014

Koft-KAL del 4.

Det här börjar kännas läskigt och samtidigt har jag ett otroligt sug efter att fortsätta sticka för att se hur det blir!
Men tillbaka några dagar - jobbet attackerade och bredde ut sig några dagar, så jag kunde inte sätta mig och skissa på hur jag skulle starta halsringningen förrän 4 dagar efter vi hade fått instruktionerna. Väldigt frustrerande!
Jag har två flätpaneler på varsin sida om knappslån, de är 16 maskor breda vardera och så en kantsticka utöver det, eftersom jag ska sticka på knappslån efteråt. Jag tycker också det är snyggt med lite bredare raglanökning, så jag vågade mig i alla fall på 2 maskor breda ökningar.
Det gjorde att min skiss för upplägg ser ut så här:
Lade upp i går eftermiddag och stickade 3 cm resår och började på ökningar och flätor under Hamiltonfilmen i går kväll, så nu ser det ut så här:

Inser att min lilla anteckningsbok borde häftas ihop med koftan, och kan sedan dra in enorma summor på Sotheby´s, i alla fall om jag får bestämma dess värde...

Har också avslutat två andra projekt.
Mönster: Sassenach Claire Outlander scarf, inspirerat av vad Claire Beauchamp i någon scen har runt halsen i Outlander-filmatiseringen. Stickades i Indiecita Alpaca m stickor 15 mm - och höll då 4 trådar garn parallellt för att få lite tjocklek på garnet. Skulle egentligen vara ett Super Chunky- garn men jag ville hellre utnyttja något mjukt jag redan hade. Har använt den mycket redan!

Nästa färdiga projekt är
 Mönster: In the Moment av Joji Locatelli. Garnet är Silk Blend i två olika blåmelerat och silvergrått från Manos.  Den kvinnan kan göra vackra mönster - kolla in hennes samling på Ravelry! Sjalen fick debutera på glöggfest förra helgen och det kändes bra!

Och nu - surfa bland KAL-kollegornas framsteg!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du kommit igång, det ska bli jättekul att följa din kofta!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken vacker blå sjal du gjort!

    SvaraRadera