torsdag 11 december 2014

Ett par mycket personliga vantar

Jag brukar ha två projekt på gång. Ett större - just nu koftan till KAL-en - och ett mindre att ha som tidfördriv under pendling till och från jobbet.
Mitt senaste pendlingsprojekt är precis klart, och det är lite speciellt för mig. Jag har en barnmorskekompis som är fullkomligt galen i Åtvidabergs FF. Hon är dessutom mångårig Vätternrundare och ovanpå detta en fantastiskt duktig barnmorska. Hon är inte den som ber om något, men jag har förstått att hon skulle gilla ett par vantar. Så jag har satt ihop ett mönster åt henne och stickat i tvåtrådigt ullgarn från Ullcentrum.
Tummens mönster eftersom hon är en stjärna. Men...



...när tummen fälls ned ligger en bäbis gömd där med huvudet nedåt som väluppfostrade bäbisar ska...
Hon ska få dem som överraskning när hon jobbar helgpass i helgen, och jag är riktigt nervös över vad hon ska tycka...
Åtvidabergsmärket har jag komponerat ihop själv, ska kolla om jag kan lägga ut det här med tanke på att det säkert är ett reg trademark. Fotbollsspelaren har jag tagit härifrån och cykeln kommer härifrån.
De ligger just nu på blockning - jag gillar verkligen att blocka tvåfärgade vantar, de blir så jämna och fina - sedan ska de ruggas och bli vindtäta innan de vandrar ut i världen.
 
Så istället har jag fått chansen att börja på ett par strumpor jag har velat göra länge - Pucker. Visst är de fantastiska? Bilder kommer när jag tagit mig en bit...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar